penulis blog yang cukup bergaya. HAHA

My photo
gua taip segala benda yang terlintas kat otak gua ni. kalau otak gua blur, memang benda merepek lah yang gua akan post. HAHA.

27 February 2012

Aku Bela 3 Ekor "Harimau Putih".

oh hai. selamat malam ku ucapkan pada semua orang yang buka blog aku ni. dah malam-malam pun masih ada orang nak buka blog bangang aku ni. oh sungguh terharu dibuatnya. (terharu lah sangat kan.) HAHA.

oh ya, aku just nak beritahu korang yang aku ada bela 3 ekor 'harimau putih' di rumah aku ni. HAHA. dah nak dekat 5bulan aku bela. 3 ekor 'harimau putih' yang gemuk macam tuan dia ni juga. HAHA. alhamdullilah diorang sihat walafiat walaupun kadang-kadang tuan diorang ni bagi lambat makan. nak buat camne, busy dohh.



so inilah 'harimau putih' aku. gemuk + comel. HAHA.

ya-ya, aku tahu. dalam gambar ni hanya ada 2 ekor je. but lagi seekor tu aku tak ambil gambar dia pun. yang pasti, ketiga-tiga keluar daripada ibu kucing yang sama. family aku start bela diorang ni sejak 4-5bulan yang lepas.

diorang memang dah besar dah waktu aku bela dulu. actually papa aku ambil diorang ni daripada kawan dia. disebabkan kawan papa tu adalah orang India, so nama-nama 'harimau putih' ni pun UNIK jugalah iaitu "King" dan "Kamal". maybe ni berdasarkan nama pelakon tamil yang popular kot. HAHA.

yang dalam gambar ni dua-dua jantan. lagi seekor tu betina. yang tu pun UNIK juga nama dia, kami panggil dia "Kika". why Kika? I don't know. adik perempuan aku ni yang sesuka hati je bagi nama. HAHA.

oh ya, King sangat manja, tapi suka menggigit dan mencakar. memang habis luka-luka, calar-balar tangan orang-orang dalam family aku ni dibuatnya. HAHA. yang si Kamal pula penakut, tapi hyperactive. dia takut dengan adik aku, maybe adik aku pernah terpukul dia ke pe agaknya. HAHA. aku suka Kamal sebab dia ni  muka bengis, muka samseng, muka berlagak gila kucing ar. HAHA.

Kika pula masih kecil lagi, so pastilah dia tu manja, aktif, kan. so sampai sini je lah entri aku. oh ya, aku ada juga buat entri untuk 'harimau putih' yang aku pernah bela dulu. korang boleh baca di sini. ciao.

4 Comments:

Eleena Zakaria said...

fanatik gila dgn kucingkan , cool :D

Izzat said...

haha. sejak umur 8tahun lagi dah start bela kucing. tu yang suka kucing ni. :)

Eleena Zakaria said...

ohh unik tuh ;p
sayangkan binatang , Alhamdulillah

Izzat said...

Alhamdullilah. tapi waktu kecil dulu ada jugalah buli binatang. HAHA.