penulis blog yang cukup bergaya. HAHA

My photo
gua taip segala benda yang terlintas kat otak gua ni. kalau otak gua blur, memang benda merepek lah yang gua akan post. HAHA.

08 February 2012

HotWheels.

oh hai lagi sekali. pe kabar?

"HotWheels(HW)" Korang pernah dengar/baca ayat ini? Aku pasti ada yang pernah dengar dan ada juga yang tak pernah dengar. HAHA. So, ada sesiapa disini yang mengumpul HW? Aku ni nak di ikutkan aku ni bukanlah pengumpul aktif sebab aku sendiri dah stop beli sejak 2bulan lepas. Nak simpan duit lah bro. Kalau tak, macam mana aku nak belanja awek makan kalau dah tiap-tiap minggu aku beli HW ni. Kalau murah, takpe lah juga. Ini tak, satu HW = RM7.50. PERGHHH. Bapak mahal dohh.

Aku ni pula bila beli, bukan beli satu, tetapi beli sampai 2-3 buah HW sekaligus. Biasalah, kadang-kadang tu ada sale "Buy 2 Free 1" kan, so aku pun sangguplah keluarkan RM15 semata-mata nak beli permainan ni. HAHA. OH ya, aku ni dah berumur 22tahun ya, harap maklum. Memang ler aku ni dah besar, tetapi nak buat camne lagi? Waktu kecil dulu parents aku selalu belikan aku toys macam ni. So, bila dah dapat pegang duit sendiri bila dah besar ni, aku pun sanggup ler keluarkan duit untuk beli "kenangan terindah" sewaktu aku kecil ni. :)

Ya, selalunya orang lelaki lah yang selalu beli benda-benda permainan ni. Perempuan memang jarang ambil hal camni sebab diorang fikir hanya budak-budak kecil je yang kumpul toys. Tetapi sebenarnya kaum perempuan ni tak faham, diorang hanya ambil remeh je hal sebegini. INI KENANGAN KAMI SEWAKTU KECIL, FAHAM TAK??? Bila aku beli benda ni, mesti awek & kawan aku aku perli semacam je. aku pun fikir "what the fuck? aku suka benda ni, tak payahlah kau nak perli camtu dohh." dalam otak aku ni HAHA.


Sorry, aku  terEMO pula. HAHA. So, aku start kumpul HW ni tahun lepas lah kalau tak silap aku. Waktu tu aku selalu lepak KLCC dengan kawan baik aku ni. Setiap kali pergi KLCC, mesti aku ajak dia teman aku sekejap ke Parkson, ISETAN ke, tetapi yang paling penting ofcourse lah Toys'R'Us kan. HAHA. So, disana aku sanggup lah check dari satu rak ke satu rak yang lain semata-mata nak pilih HW yang paling cantik & berkenan kat hati aku ni je.

So, tahun lepas je sebanyak 21 HW + 4 model jenama lain aku dah beli. Dianggarkan aku dah keluarkan lebih dari RM100 lah semata-mata nak beli mini toys ni. But aku rasa ianya berbaloi sebab aku susun toys di atas meja belajar aku ni. So memang boleh menghadap toys ni 24jam kalau aku nak. HAHA. Tetapi tahun ni aku langsung tak beli apa-apa sebab aku tiada masa nak beli. Lagipun tak banyak model yang cantik, semuanya model kereta lama. PTUIHHH! Dan yang paling best sekali, roommate aku ni pun kaki kumpul HW! Memang aku & dia tak henti berborak pasal HW lah kadang-kadang. HAHA.

Meja belajar aku. Penuh dengan toys & buku. Haha.


Koleksi HW aku. Sikit aje. :)


p/s: Korang ada apa-apa benda yang korang kumpul sebagai koleksi selama ini? mehh story dekat aku. :)

Leave your comment