penulis blog yang cukup bergaya. HAHA

My photo
gua taip segala benda yang terlintas kat otak gua ni. kalau otak gua blur, memang benda merepek lah yang gua akan post. HAHA.

24 February 2011

Window 7 versi GodMode wehh!

selamat awal pagi mehh.

dah pukul 4am dan mata aku masih lagi segar-bugar. maybe excited sangat kot sibuk google cara-cara hendak melajukan pc ni. akhirnya aku terjumpa sebuah artikel yang bertajuk Window 7 GodMode. wow. aku agak terkejut juga sebab aku nak tahu juga apa yang godlike sangat dengan window 7 ni. HAHA. actually benda ni dah lama di kantoi kan. sejak bulan januari tahun 2010 lagi orang dah bongkarkan rahsia ni. but aku baru tahu hari ni. HAHA. dan mungkin juga ada antara korang ni pun tak tahu kan. 

ini adalah feature rahsia yang terdapat dalam window 7. maybe window lain pun boleh kot? aku tak tahu. cubalah buat. btw, korang dan aku ni beruntung dapat tahu pasal benda ni. HAHA. window 7 ni memang banyak rahsianya yang tersembunyi. hanya pakar IT ataupun para hacker je yang boleh bongkarkan segala maklumat pasal window 7 ke, Mac OS ke. so para pengguna window 7 akan dapat sebuah program yang dipenuhi dengan sistem penting seperti cara-cara hendak tukar kelajuan mouse ke, cara hendak kuatkan volume ke apa, kiranya apa-apa je la yang penting. memang korang boleh cari sendiri apa semua ni di Control Panel. tetapi dengan benda ini, korang dapat menyelesaikan segala masalah dengan hanya 1 klik sahaja. tak perlu nak masuk folder itu, masuk folder ini.

nak buat GodMode ni senang je;

korang perlu buat sebuah New Folder di desktop dengan code ini;
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

lepas letak code itu, ia akan berubah menjadi macam satu program lah.

korang perlu double click untuk membuka program tersebut. didalamnya akan terdapat segala sistem yang korang mahu. so lepas ni tak perlulah nak buka Control Panel lagi. HAHA.

*sila tekan gambar untuk membesarkannya.


so puas hati tak? itu je la benda yang aku nak share pagi-pagi ni. kalau ada lagi maklumat penting, aku share lah lagi ek? chowwwww.

p/s: korang boleh tukar nama GodMode tu ke nama yang lain.

*credit to Techmynd

Leave your comment