penulis blog yang cukup bergaya. HAHA

My photo
gua taip segala benda yang terlintas kat otak gua ni. kalau otak gua blur, memang benda merepek lah yang gua akan post. HAHA.

05 February 2011

Ada Apa Dengan Valentine's Day?

selalamat selamat petang mehh. ke patut aku ucap selamat malam je? apa-apa sajalah ek.

mehh aku nak taik taip sedikit cerita tentang Valentine's Day ni. aku tahu ada umat manusia diluar sana itu pasti tidak sabar hendak menyambut hari yang 'istimewa' ni pada 14 februari nanti, kan? come on. jangan nak bohong, mengaku je la der. HAHA.

ok, aku sepatutnya pos entri ni masa 14 februari nanti, tetapi apakan daya. aku ni jenis yang tidak suka sangat nak simpan benda-benda macam ini lama-lama didalam draf blog. bila idea sudah mari, aku akan taip dan aku akan pos didalam blog aku ni. ok, aku nak terangkan sedikit tentang perayaan Valentine's Day yang orang me-layu kat Malaysia ni suka sangat menyambutnya. bukan melayu ya, tetapi me-layu sepatutnya. sebab orang melayu pasti tidak akan menyambut benda-benda begini. HAHA. but hey, aku bukanlah kuat agama ke apa nak tegur-tegur orang ni. HAHA.

by the way, aku nak copy sedikit ayat-ayat dalam wikipedia mengenai Valentine's Day ni. aku copy je, tapi takde paste. taip sendiri ar bai. HAHA. ok, sila baca ya; Saint Valentine's Day ataupun lebih dikenali sebagai Valentine's Day ini adalah hari yang selalu disambut setiap tahun pada tarikh 14 Februari. ianya disambut kerana merayakan hari penyatuan cinta dan benda-benda camtu lah diantara lelaki dan perempuan. (lol. aku tidak pandai sangat nak translate english).

ia dinamakan sempena nama pejuang/pendakwah agama kristian iaitu Valentine. yesss, kawan-kawan ku yang tersayang(uwekkk.) hari 'istimewa' yang korang dok sambut tiap-tiap tahun tu sebenarnya hari sempena memperingati kematian pejuang kristian yang bernama Valentine ini lah. are you happy now? HAHA. silalah teruskan lagi buat macam itu pada setiap tahun ya. apa ada hal?

hari Valentine ini telah ditubuhkan oleh Pope Gelasius 1 pada tahun 500 masihi. maknanya ia dah ditubuhkan sejak 1500 tahun yang lepaslah. ada faham tak? secara tradisionalnya, ianya adalah hari para kekasih melafazkan kata cinta masing-masing terhadap kekasih sendiri dan menghadiahkan sejambak bunga, gula-gula camtu lah dan juga menghantar kad cinta(kad cinta ini dikenali sebagai Valentines). ohh, no wonder lah orang me-layu sekarang ni suka sangat dengan Valentine's Day ni sebab boleh dapat bunga taik ayam ros merah wohh. lepas tu boleh dapat makan manisan banyak-banyak sampai boleh rongak gigi masing-masing. HAHA. last sekali boleh dapat kad cinta(valentines) lagi tu. perggghhh. memang 'best' doh.

tapi kan, dizaman moden ni, berapa ramailah yang betul-betul sambut Valentine's Day tu dengan menghantar bunga, manisan, kad cinta tu, der? yang aku tengok kaum lain yang sememangnya boleh sambut Valentine's Day ini je yang masih menggunakan cara yang betul untuk menyambutnya. but, cara yang betul? entahlah. aku tidak pasti tentang itu sebab aku tidak menyambutnya. tetapi, aku bangga duhh sebab hanya orang me-layu ni je yang suka menyalah gunakan sesuatu perayaan itu untuk dijadikan alasan supaya boleh melakukan seks bebas. contohnya, sila baca perbualan dibawah ini;

GF: baby, i sayang you sangat-sangat tahu.
BF: hehe. i pun sayang you, ok.
GF: really? oh. so sweet sayang. sempena Valentine's Day yang special ni kan, you nak apa dari i?
BF: nak apa ekk? i tak tahulah sayang (tapi dalam hati: hehehe. gua ada peluang baik punyaaaaaaaa ni bai)
GF: oh come on, babe. takkan you tak tahu kot...?
BF: ermm. i nak $&*%# you boleh tak, baby?
GF: ermm... pasal you, i sanggup bagi semuanya tau. <3

lol

come on lah adik-adik, abang-abang, kakak-kakak. tak kan lah kamu ni masih berfikir menggunakan bontot masing-masing kot. korang ni ada otak, tapi minda tak ada. spesis me-layu inilah yang betul-betul membuatkan kaum melayu dapat nama buruk sepanjang masa. ini bukan "kerana nila setitik, rosak susu sebelanga" lagi dah. ini dah berjuta-juta titik nila woii. HAHA.

HAHA. ini versi wikipedia lah kan. aku mana ler tahu pasal benda-benda ni. aku kena guna mesin masa balik ke zaman dahululah baru aku tahu segala detail tentang Valentine's Day ni. HAHA. aku dengar ada banyak versi pasal Valentine's Day ini. sekejap itu, sekejap ini. well, i don't give a fuck about that. lantak lah. ko nak sambut, ko tak nak sambut, itu ko punya suka. HAHA. apa-apa pun, aku GALAKKAN korang sambut Valentine's Day ini sebab lagi 9 bulan, bolehlah aku baca/tengok berita tentang orang buang bayi lagi. aku memang SERONOK baca berita macam itu. HAHA.

ok, aku taip entri ini untuk tontonan umum ya, supaya boleh dijadikan pengajaran..kot? HAHA. hope tak adalah yang akan BUTTHURT bila baca entri aku ni. tapi apa ada hal? HAHA. lagipun kita sebagai manusia ni patut saling sayang-menyayangi setiap hari dohh, takkan setahun sekali je baru nak sayang-sayang? oh ya, aku maksudkan sayang-menyayangi itu maknanya sayang pada tuhan, keluarga, kawan-kawan ya. bukanlah sayang hari-hari nak buat seks bebas pula. cisss. kotor sungguh fikiran kamu ya. HAHA.

4 Comments:

eFfy firA (; said...

tepuk dada tanye la selera ;)

Izzat said...

lebih kepada tepuk dada, tanya iman kot. HAHA

Miss Candy Mandy said...

i thnik nowdays . . dah tade girl nk tnye . . . diorunk yg start dulu . pompuan skunk da trok . . . sedih i tgk . . bnyak yg da rosak. .

Izzat said...

HAHA.
biasalah tu.
"zaman moden"lah kata kan.