penulis blog yang cukup bergaya. HAHA

My photo
gua taip segala benda yang terlintas kat otak gua ni. kalau otak gua blur, memang benda merepek lah yang gua akan post. HAHA.

25 April 2012

Blue Screen Of Death (BSOD)

oh hai. selamat tengahari mehh.

aku dah lama tak update blog ni sebab dalam seminggu dua ni aku kena fokus pada assignments & presentations aku. banyak gila dohh walaupun aku hanya ambil 3 subjek je dalam short semester kali ini. memanglah 3 subjek, tapi assignments sampai 4-5 lecturers aku ni bagi. HAHA.

so kali ni aku bukan nak buat 'esei' panjang gila didalam entri ni, cuma aku nak 'merasmikan' acara memformat laptop aku selepas laptop aku terkena BLUE SCREEN 3-4 hari lepas. dia tak rosakkan apa pun, cuma aku dah tak boleh nak main computer games lagi je lah sebab graphic card aku jahanam lepas terkena BSOD ni.

BSOD ni buat pc games aku jadi slow gila sampai nak main Angry Birds Space pun tak lepas. dia bukan rosakkan graphic card aku lah, tetapi dia buat laptop aku tak dapat detect graphic card aku ni. seolah-olah sesuka hati aku cabut graphic card ni daripada laptop aku. FFFFUUUUU.

aku dah cuba update software yang berkenaan, tetapi tak boleh juga. dah berjam-jam aku meng-google untuk mencari jalan penyelesaian nya, tetapi tak berjaya juga buat seperti apa yang diberitahu dalam websites yang berkenaan.

jadi hanya satu je lah penyelesaian nya iaitu format je terus laptop ni. Alhamdullilah lah abang aku pernah ajar cara nak format pc ni dahulu. so aku tak perlulah keluar beratus-ratus ringgit semata-mata nak suruh orang lain format kan untuk aku. HAHA.

mengikut apa yang abang aku cakap, dia kata subjek memformat laptop ni tidak di ajar dalam subjek IT waktu dahulu. tetapi kalau ada pun sekarang ni, mungkin aku tak sempat belajar lah sebab aku dah berhenti universiti setengah jalan. now aku belajar Business Admin pula. HAHA.



FUCK YOU BLUE SCREEN, FUCK YOU!

Leave your comment