penulis blog yang cukup bergaya. HAHA

My photo
gua taip segala benda yang terlintas kat otak gua ni. kalau otak gua blur, memang benda merepek lah yang gua akan post. HAHA.

12 July 2015

Blog tanpa Iklan? WHY THE HELL NOT?!

oh hai semua.

ya, ya, aku baru je update entri tadi. now aku nak update lagi pula. 

aku rasa ni akan jadi entri paling ringkas aku buat untuk tahun ni. well, ringkas tak ringkaslah kan. HAHA. aku cuma nak luahkan rasa terkilan kerana kadangkala bila aku layari blog orang lain, tiba-tiba keluar berbagai jenis iklan dalam browser aku ni. menyebabkan laptop aku ni jadi slow sikit disebabkan iklan-iklan bodoh sebegitu.



aku faham ada yang rajin update blog ni dan letak berbagai jenis iklan kerana itulah punca pendapatan sampingan mereka selain gaji dari bekerja tetap di luar sana kan. ya, aku faham bro & sis blogger sekalian.

tapi seriously, cubalah kurangkan sedikit jumlah iklan di dalam blog kau tu haa. serius serabut mata aku ni bila aku buka blog kau. even aku dah install AdBlock kat google chrome ni pun masih boleh terlepas beberapa iklan menyakitkan mata tu. pelik aku dibuatnya.

cuba contohi blog aku ni. aku bukannya nak puji, tapi aku lagi selesa dengan blog minimalis camni. header tak perlu nak besar bagak sangat. font pun tak perlu nak colourful sangat. tapi sila bawa bertenang dulu, aku takde nak judge blog orang lain ke apa ya. terpulang pada kreaviti pemilik blog lah nak buat camne pun kan. aku tak peduli pun. so jangan nak fire kat aku cepat sangat. HAHA.

tapi ebih baik bersederhana je bak kata orang. bersederhana dalam hidup, bersederhana dalam blog sekali. HAHA. memang betul aku tak perlukan duit dihasilkan dari blog ni ke apa, sebab tu aku update entri camni. I got it. aku faham. Kalau nak masyuk sangat, jadilah macam blog PEN itu ini ataupun blog pasal selebriti malaysia ni haa. confirm masyukkkkk, letaklah 100 iklan sekalipun. HAHA.

ok lah, tu je aku nak update untuk hari ni. kang aku update benda lain pula keesokan hari. ciao, bye.

Leave your comment